HITTA JULKLAPPARNA HÄR

Köpvillkor

Dessa villkor gäller från och med 2024-02-23 och är tillämpliga när du handlar från Fathersandfriends.se. Som konsument omfattas du även av Konsumentköplagen och Lagen om distansavtal.

Beställning

Beställningar görs på vår webbplats Fathersandfriends.se. Genom att genomföra beställningen godkänner du våra köpvillkor och samtycker till att dina personuppgifter registreras i våra system. 

Vid eventuella felaktigheter, till exempel i angivna priser, lagersaldon eller produktbeskrivningar förbehåller vi oss rätten att korrigera dessa i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självklart rätt att avboka din order utan kostnad. 

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. 

Betalning 

När du handlar på Fathersandfriends.se kan du i kassan välja på betalsätten faktura, kortbetalning eller direktbetalning. Samtliga dessa betalsätt hanteras av Klarna. 

Frakt och leverans 

Vi skickar våra leveranser med Postnord och alla våra försändelser är spårbara. Mindre försändelser skickas som varubrev till din brevlåda, större paket skickas till ditt Postnord-ombud. Du spårar enklast din försändelse genom att använda Postnords app: https://www.postnord.se/vara-verktyg/postnord-app

Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar från det att du lägger din beställning. I samband med att försändelsen lämnar vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolaget som levererar dina varor. 

Kostnaden för leveransen är beroende på leveranssätt, aktuell fraktkostnad visas i kassan. För vissa produkter finns begränsningar i vilka leveranssätt som är valbara.

För beställningar på 399 kr eller mer bjuder Fathers & Friends på fraktkostnaden. 

Byten

Om du vill byta en produkt du har köpt så kontaktar du vår kundtjänst på [email protected] för att informera om att du vill göra en retur för ett byte. Gör samtidigt en ny beställning av den produkt som du vill byta till, så skickas den omgående från vårt lager.

Följ därefter stegen här nedanför under "Att göra en retur".

När vi tagit emot och kontrollerat returen återbetalar vi pengarna för den. Om du vid den tidpunkten har beställt en ny vara så bjuder vi på returavgiften om 49 kr, annars drar vi av den på din återbetalning.

Returer och Ångerrätt

Från det att du mottagit din order har du 30 dagars ångerrätt. Om du vill ångra ditt köp ska du under dessa 30 dagar kontakta vår kundtjänst och meddela ditt beslut.

För returer tar vi ut en returfrakt på 49 kr, kostnaden dras av från det belopp som återbetalas genom Klarna så du behöver inte betala in returkostnaden.

Att göra en retur

  1. Kontakta vår kundtjänst på kontakt@fathersandfriends.se med ditt ordernummer och meddela att du vill göra en retur.
  2. Du får en QR-kod för returfrakt av oss 
  3. Därefter förpackar du utan onödigt dröjsmål varorna noggrant så att de inte skadas under transporten, lägg även en lapp med ditt namn och ordernummer i paketet.
  4. Lämna in paketet hos närmaste Postnord-ombud med den bifogade QR-koden.

Återbetalning

  • Återbetalningar görs via Klarna utan onödigt dröjsmål efter att vi har mottagit och granskat din retur eller reklamation. 
  • Återbetalning av betald frakt görs endast om hela ordern returneras, annars återbetalas endast varuvärde.
  • Vi återbetalar värdet av de returnerade varorna med ett avdrag på 49 kr för returfrakten. 
  • Vid reklamation återbetalas hela orderbeloppet inklusive fraktkostnad.

Begränsningar i retur-/ångerrätten 

Vid köp av hudnära artiklar såsom underkläder och strumpor, får förseglingen inte vara bruten. Om försegling/etikett är bruten kan varan inte returneras eller bytas. 

Ej uthämtade beställningar 

För försändelser som inte hämtas ut från Postnords utlämningsställe förbehåller vi oss rätten att debitera kostnaderna som uppstår (frakt, returfrakt, hantering). Vi tar därför ut en avgift på 99 kr för ej uthämtade paket. Eventuell fraktkostnad på ordern återbetalas inte.

Reklamation 

När du handlar hos Fathers & Friends har du 1 års garanti på alla produkter, och 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Om du vill göra en reklamation, vänligen kontakta vår kundservice och bifoga bild och en beskrivning av produktens fel.